11 t/m 18 november
10 t/m 12 december

Hoe kan ik het thema 'woede' vertalen naar muziektheater en flamencodans?

Muziektheatermaker Karlijn Hamer (Collaps, ZOG) wil in haar onderzoeksresidentie oefenen met het uiten van woede. Op basis van tekstfragmenten uit films en hiphop en zelfgeschreven tirades gaat ze met componist Matthijs de Valk en performer Julie Kurris op zoek naar de verschillende vormen van woede, en wil ze deze vervolgens testen: wat doet ingehouden woede met de performer en met het publiek? Of passief-agressieve woede? Vervolgens pellen ze de tekst of beweging af tot de essentie, om er met invloeden uit de flamencodans een bewegings- en geluidschoreografie van te maken.

Over Karlijn

Karlijn Hamer was voor het eerst in Het Huis te zien op de Makersdag 2018, waar ze haar bijzondere performance-installatie ZOG presenteerde. Het werk van Hamer beweegt zich steeds tussen performance en muziektheater in: op basis van klanken en atonale composities wordt er een universum gecreëerd waarin op intuïtieve wijze op een thema wordt gereflecteerd. Met haar nieuwe onderzoek vertrekt ze vanuit het idee dat woede een helende werking kan hebben, en gaat ze op zoek naar de rol die choreografie in haar werk kan spelen.

Wil je het werk van Karlijn blijven volgen?

Volg haar op Facebook

Klik hier